Titel: Våra klassrumsregler
Syfte:
Att
på ett roligt vis sätta upp klassrumsregler som man ska följa för
att få en bra miljö i klassen. Filmen kan även visas för
föräldrar eller pedagoger för att inspirera och visa vad man kan
göra med dagens teknik. Att dagens teknik gör det möjligt att
skapa nya arbetsuppgifter som tidigare var omöjliga.
Huvudperson:
Elsa
Statister:
Elever och kamrater från klass 2 på Bosgårdsskolan.
Plats:
Klass 2 Gröns klassrum.
Intro: En bild på hela klassen ute på skolgården. Och filmens titel ”våra klassrumsregler”.
Scen
1: En bild på huvudpersonen Elsa.
Scen
2: En stillbild på Elsas bästa kompisar, Norah, Holly, Bella och
Selma.
Scen
3: Här berättar Elsa att hon är 7 år, går i klass 2 grön och så
visar hon sitt klassrum.
Scen
4: Elsa presenterar sina bästa kompisar Norah, Holly, Bella och
Selma. De säger även sina namn själva. Sedan springer de till sina
lådor och berättar lite om vad de gör i skolan och vad som finns i
lådorna.
Scen
5: Elsa berättar med gråten i halsen hur jobbigt det är utan
klassrumsregler.
Scen
6: Även Elsas bästa kompisar tycker att det är jätte jobbigt utan
klassrumsregler. Här gråter de för att de tycker att det är så
jobbigt, det förstör allt i skolan.
Scen
7, 8, 9: Och därför önskas det att klassen tillsammans kommer
överens om klassrumsregler. Här ser man hela klassen komma överens
om reglerna.
Scen
10: Här kommer ett kort på de sju reglerna som klassen kom överens
om.
Scen
11: Tack vare dagens teknik gör det möjligt att skapa nya
arbetsuppgifter som tidigare var omöjliga, kunde vi jobba vidare med
våra regler på ett roligt sätt. Här ser man elever jobba i appen
strip design.
Scen
12: Här jobbar elever med appen puppet pals.
Scen
13: En stillbild på Elsa, Bella, Holly, Selma och Norah som säger
hej då och tack för oss.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar