onsdag 12 september 2012

Manus

Titel: Våra klassrumsregler
Syfte: Att på ett roligt vis sätta upp klassrumsregler som man ska följa för att få en bra miljö i klassen. Filmen kan även visas för föräldrar eller pedagoger för att inspirera och visa vad man kan göra med dagens teknik. Att dagens teknik gör det möjligt att skapa nya arbetsuppgifter som tidigare var omöjliga.

Huvudperson: Elsa

Statister: Elever och kamrater från klass 2 på Bosgårdsskolan.

Plats: Klass 2 Gröns klassrum.

Intro: En bild på hela klassen ute på skolgården. Och filmens titel ”våra    klassrumsregler”.
Scen 1: En bild på huvudpersonen Elsa.
Scen 2: En stillbild på Elsas bästa kompisar, Norah, Holly, Bella och Selma.
Scen 3: Här berättar Elsa att hon är 7 år, går i klass 2 grön och så visar hon sitt klassrum.
Scen 4: Elsa presenterar sina bästa kompisar Norah, Holly, Bella och Selma. De säger även sina namn själva. Sedan springer de till sina lådor och berättar lite om vad de gör i skolan och vad som finns i lådorna.
Scen 5: Elsa berättar med gråten i halsen hur jobbigt det är utan klassrumsregler.
Scen 6: Även Elsas bästa kompisar tycker att det är jätte jobbigt utan klassrumsregler. Här gråter de för att de tycker att det är så jobbigt, det förstör allt i skolan.
Scen 7, 8, 9: Och därför önskas det att klassen tillsammans kommer överens om klassrumsregler. Här ser man hela klassen komma överens om reglerna.
Scen 10: Här kommer ett kort på de sju reglerna som klassen kom överens om.
Scen 11: Tack vare dagens teknik gör det möjligt att skapa nya arbetsuppgifter som tidigare var omöjliga, kunde vi jobba vidare med våra regler på ett roligt sätt. Här ser man elever jobba i appen strip design.
Scen 12: Här jobbar elever med appen puppet pals.
Scen 13: En stillbild på Elsa, Bella, Holly, Selma och Norah som säger hej då och tack för oss.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar